На порядку денному – створення опорних шкіл |
П'ятниця, 31 березня 2017 11:09 |
30 березня 2017 року в м. Полтаві за ініціативи голови Полтавської обласної державної адміністрації Валерія Головка відбулася нарада з питань створення та діяльності опорних шкіл. Участь в цій нараді брали представники Полтавської облдержадміністрації, об’єднаних територіальних громад області, Департаменту освіти і науки облдержадміністрації та заступник директора Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Сергій Дятленко. Від Глобинської об’єднаної територіальної громади участь в нараді брала заступник міського голови Галина Токаренко. Звертаючись до учасників наради Полтавський губернатор зазначив, що «ми маємо прикласти максимум зусиль, щоб винайти той алгоритм і ту сучасну модель школи, яка повинна бути. І витрачати кошти маємо виключно на ті школи, які дають знання. Оскільки сьогодні ми готуємо підґрунтя незалежної та молодої України». Адже, основна ціль, що реалізується державою, є зменшення розриву між якісними показниками середньої освіти у сільських та міських школах (за результатами ЗНО). На Полтавщині переважна більшість шкіл – сільські (72,8%) і лише 27,2% – міські. І, на жаль, найгірший рівень знань в сільських малокомплектних школах. А таких в області -238 шкіл. Найбільше їх в Чорнухинському (88,9%), Семенівському (77,3%), Гребінківському (92,9%) та Лохвицькому (76,2%) районах. Як вихід з такого стану – це створення опорних шкіл. На сьогодні в області уже існує 3 опорні школи (у Зіньківському, Чутівському, Шишацькому районах), які були відібрані за результатами обласного конкурсу. На матеріально-технічне забезпечення цих шкіл, їх модернізацію заплановано значні кошти. За словами директора Департаменту освіти і науки Олени Харченко, в 2017 році на їх фінансування заплановано 22 млн 135,0 тис. грн. В цьому році в Полтавській області продовжиться процес створення опорних шкіл. Зокрема, як повідомила директор профільного Департаменту, таких шкіл в 2017 році буде створено ще сім. З них дві в Кобеляцькому районі та по одній у Диканському, Новосанжарському, Семенівському, Оржицькому районах та Пирятинській об’єднаній територіальній громаді. В свою чергу Валерій Головко запропонував керівникам райдержадміністрацій та об’єднаних територіальних громад вирішити питання про створення таких опорних шкіл до нового навчального року в кожному районі та кожній об’єднаній територіальній громаді. «В нас – Глобинській громаді, до створення опорних шкіл ми підходимо виважено, намагаючись вивчити досвід тих, хто вже пішов таким шляхом, - говорить учасник наради в облдержадміністрації заступник Глобинського міського голови Галина Токаренко, адже, головне щоб такі зміни несли позитивні результати. Справа не у вивісці, чи збільшенні контингенту учнів опорних шкіл. Сьогодні ми змушені констатувати, щоб більшість керівників та педагогічних колективів загальноосвітніх закладів нашої громади до кінця не зрозуміли, які зміни мають відбуватися в шкільній освіті. І в першу чергу – це активізація роботи по підвищенню якості надання освітніх послуг. Зі свого боку керівництво Глобинської об’єднаної територіальної громади, міські депутати намагаються фінансово підтримувати школи: провести в них ремонти, створити належні умови для навчання, підвищити зацікавленість учнів у навчанні, а педагогів в результатах роботи, передбачивши кошти для матеріального заохочення. Та суттєвих змін в якості освітніх послуг на сьогодні ми не спостерігаємо. Керівники шкіл, педагогічні колективи продовжують працювати по старому. І результати олімпіад обласного рівня є тому яскравим свідченням. Адже Глобинський район, куди входить і Глобинська громада, зайняв лише 24 місце в області за результатами досягнутими учнями шкіл району в обласних олімпіадах. І тут, навіть, не радує те, що серед 12 призерів обласних олімпіад з Глобинського району, половина з Глобинської громади. Адже, це зовсім слабий результат, якщо порівнювати із школярами сусідньої Семенівщини, які за результатами обласних олімпіад попали в десятку кращих. В громаді є школи, які взагалі не виставляли своїх учнів для участі в олімпіадах, що є нонсенсом і зрозуміло, що знайде свою оцінку за підсумками навчального року. А найбільшим критерієм оцінки роботи керівників навчальних закладів громади стануть результати ЗНО. В минулому році лише педагогічний колектив Опришківської ЗОШ І-ІІ ступенів зумів забезпечити 100% проходження учнями незалежного оцінювання. Зараз з державного бюджету, ми отримали кошти на оснащення опорних шкіл, зокрема, на придбання обладнання для кабінетів природничо-математичного циклу, які будуть встановлені у Глобинській гімназії №1 та Глобинській загальноосвітній школі №5, як перспективних навчальних закладів для створення опорних шкіл. Але, ще раз повторююсь, що будь-які рішення в цьому питанні ми будемо приймати виважено, з врахуванням, в першу чергу, підвищення якості надання освітніх послуг. А тут все залежить від результатів праці педагогічних колективів громади Як зазначив народний депутат України, колишній міністр освіти і науки України Тарас Кремінь, що процес децентралізації це не лише питання фінансів, а й процес осмислення надання якісних освітніх послуг. І тому, на мою думку, педагогічним колективам громади слід усвідомити вимоги часу та врешті-решт почати навантажувати школу новим змістом».
|
Шановні користувачі нашого сайту, переконливо просимо ознайомитись з правилами додавання коментарів.
Мови нашого сайту - українська та російська. Звертайте увагу на правопис. Використання трансліту (написання українських, російських слів символами латиниці) при написанні повідомлень допускається тільки в крайніх випадках. Правка коментарів, які відповідають правилам сайту, не проводиться.
В коментарях категорично заборонено:
1. лайки, нецензурні вирази;
2. порушень законів Конституції України, некоректних висловів щодо державних символів;
3. ознак ксенофобії та релігійної ворожнечі;
4. реклами, спаму, флуду тощо.
5. особиста образа.
6. поширення недостовірної інформації (коментар буде видалений до моменту надання доказів!)
Всі коментарі, що порушують правила, будуть видалені з посиланням на відповідний пункт правил!
Дякуємо за порозуміння.