| Ремонт дорожнього полотна в Ярошах |
|
|
| Вівторок, 24 січня 2017 12:52 |
|
Автомобільні дороги – це найбільш поширені транспортні артерії кожного регіону, це основна сполучна тканина, що забезпечує стабільне функціонування держави. Від стану дорожнього покриття залежить життя і здоров'я всіх учасників руху. Тому така пильна увага всіх жителів до стану доріг в населених пунктах. Через живописне село Яроші розгонисто пролягає автошлях Т-17-16 Хорол –Семенівка-Кременчук. Капітальні ремонтні роботи не проводилися тут останні 20 років. Вже три роки поспіль низинна ділянка дороги в населеному пункті перебувала в незадовільному стані. На початку 2016 року протяжність критичної частини автодороги почала значно розширюватися. Весняні дощі поглиблювали проблему – проїзд практично став неможливим. " Хоч крила машині прилаштовуй" – бідкалися власники автівок, "або місток будуй" – пропонували винахідливі шофери. Якими колоритними словами тільки не називали водії та пасажири цю низовину, яку купу претензій тільки не висловлювали. "Пучина, западня, драговина, болото, яма, трясовина, багнюка, невигойна калюжа, полігон загублених коліс" – далеко неповний перелік позначень на негожу частину автошляху. Але залишимо філологам вивчати процес творення багатоманітної палітри лексем з цього приводу. Не менш цікаво прослідкувати як змінювалося ставлення самих жителів села до даної проблеми. Спочатку це була хвиля нарікань, скарг, шквал запитань, які зводилися до одного: "коли вже її будуть ремонтувати?, а згодом місцеві мешканці допомагаючи знервованим водіям, що "губили колеса" на пучині спокійно втихомирювали бідолах – "Ось побачите як відремонтують дорогу, якими Ви будете щасливими, проїжджаючи наше село; якби не оце болото, то ми б і знайомі не були". Згодом невигойна калюжа стала "місцевою знаменитістю". І в Кременчуці, і Дніпрі, і в Полтаві від подорожуючих ярошан та водійського братства в розмовах про кепський стан автошляхів можна було почути –"То ти не бачив Ярошівської дороги!!!". З наближенням осінніх дощів навіть оптимістично налаштовані мешканці села засумнівалися в реальності проведення ремонтних робіт на занадто складній ділянці дороги та найромантичніші переконували, що "прийде свято і на нашу вулицю". І воно прийшло. Вересня місяця 28 числа року 2016 розставлені дорожні знаки сповіщали про початок довгоочікуваного капітального ремонту проблемної частини шляху. Потужну сучасну техніку теплих помаранчевих кольорів дорожно-будівельна компанія "Данко" завезла цього ж дня. Стартували будівельні роботи поблизу села Пироги, з 56-го кілометра автошляху Т-17-16 Хорол-Семенівка-Кременчук фрезеруванням існуючого асфальтобетонного покриття. За три дні вже масивні вантажівки моталися з щебенево-піщаною сумішшю. Вправні будівельники за допомогою сучасної високоточної техніки злагоджено укладали її, виконували розлив бітумної емульсії та влаштування вирівнюючого шару з чорного щебеня . Згодом криті тентом об'ємні автівки транспортували гарячу асфальтобетонну суміш з Пирятинського та Лубенського асфальтних заводів, а керований комп’ютерною технікою чималенький укладач асфальту з вібробрусами і віброплитою ущільнював свіжоукладений шар. Грюкіт, гул, гамір, гримотіння потужних агрегатів і на цьому тлі чітке виконання змістовних закликів бригадирів, злагоджені дії трудового колективу в умовах підвищеного постійного гудіння працюючої техніки викликають захоплення. Окрім цього повсякчас, ступаючи то праворуч, то ліворуч фахівцям слід було метушитися на обмеженому просторі, утиснутому між працюючими агрегатами і проїжджаючим транспортом по вільній від робіт смузі автошляху. Варто зауважити, що бували моменти, коли одночасно працювали до 40 фахівців та 25 одиниць техніки. Перший кілометр ремонтних робіт дорожнього полотна було виконано вчасно і якісно. Розгонистий плаский шлях привільно прослався перед подорожуючими. Раділи всі – і скептики і романтики. А потім осінь "розридалася" проливним дощами, розгулялася пронизливими вологими вітрами і роботи призупинилися. Щоб надолужати згаяне, тільки розпогодилося, мобільні і відповідальні працівники компанії "Данко" закрутилися у вирі цілодобових звершень, старанно трудилися і вдень, і вночі. Дорога підкорялася цілеспрямованим і вправним. Згодом розгорнулися масштабні роботи по укріпленню узбіч автодороги. Щодня прокладалися сотні метрів оновленого гладесенького покриття, яке десятки разів шліфували гладковальцевими катками та катками на пневмошинах. Та без "сюрпризів" не обійшлося, коли наблизилися до низинної ділянки автошляху. Западня підготувала багато технічних каверз. Осінні дощі, підземні води постійно наповнювали "невигойну калюжу", доводилося днями очікувати на зменшення рівня заводнення, проводити масштабне додаткове водовідведення, заглиблюватися за допомогою надпотужної техніки в грунт, щоб вирівняти основу для дорожнього полотна. Болото вимагало не штампового мислення, а тривалих пошуків і зважених рішень та наполегливої праці. Крок за кроком компанія "Данко", вивчивши "примхи" драговини розробила детальний план вирішення проблеми. Наведу лише деякі цифри: близько 450 тонн щебеню та 140 тонн асфальтного покриття довелося покласти, щоб трясовина стала сучасною дорогою. Масштаб діяльності на цій ділянці дороги ще красномовніше продемонструють фото:
Варто зазначити, що з самого початку і до завершення капітального ремонту автошляху систематично проводився моніторинг за якістю дорожньо-будівельних робіт. Для цього фахівці з Державного науково-технічного центру інспекції якості та сертифікації дорожньої продукції "Дор’якість", з відповідним обладнанням застосовували кернопроби (буріння дорожнього покриття циліндричними стовпчиками невеликого діаметру). Аналіз взятих проб дає можливість побачити перш за все склад використаних матеріалів, товщину та коефіцієнти ущільнення покриття, в’язкість бітуму та інші важливі параметри. Взяти такі проби приїздили і спеціалісти з кафедри будівництва та експлуатації автомобільних доріг Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. Перевірка якості нового дорожнього покриття скрупульозно проводилася на всій його протяжності. Взяті зразки нового покриття будуть зберігатися відповідний час. Листопад підкрався з дощами, мокрим снігом і підступними морозами – темп дорожніх робіт різко знизився. Однак, тільки погода надавала можливість укладати асфальт, ефективно використовувалася кожна хвилина. Подив і захоплення жителів села викликало облаштування компанією "Данко" автобусних зупинок в селі Яроші. Оперативно було демонтовано старе покриття на посадкових майданчиках, з часом було значно розширено проїзну частину дороги у вигляді відкритої "кишені" до зупинки, згідно правил розміщення таких об’єктів. Також працівники "Данко" повністю по сучасному переобладнали посадкові майданчики для зручності пасажирів. До середини грудня основні заплановані роботи на трьохкілометровому проміжку автошляху Т-17-16 Хорол-Семенівка-Кременчук з 56- го по 59 кілометр, було завершено. Слід зазначити, що кошти на капітальний ремонт автомобільної дороги були виділені з державного бюджету. До Дня святого Миколая дорожнє покриття центральної вулиці Чумацький шлях села Яроші приємно вражало комфортною гладенькою, рівненькою поверхнею виразністю і чіткістю щойно нанесеної роздільної смуги, виблискували модерні сигнальні стовпчики, радували око нові дорожні знаки. Жителі населеного пункту та учасники руху вдячні всім, хто трудився над створенням оптимальних та зручних умов на цій ділянці автошляху і сподіваються на такі ж подальші масштабні ремонти на всій протяжності життєво важливої автодороги . В.о. Пирогівського старости Кір'ян Т.О. Світлини ремонтних робіт дорожнього покриття в селі Яроші (2016 рік):
|



























Графік збору відходів

Шановні користувачі нашого сайту, переконливо просимо ознайомитись з правилами додавання коментарів.
Мови нашого сайту - українська та російська. Звертайте увагу на правопис. Використання трансліту (написання українських, російських слів символами латиниці) при написанні повідомлень допускається тільки в крайніх випадках. Правка коментарів, які відповідають правилам сайту, не проводиться.
В коментарях категорично заборонено:
1. лайки, нецензурні вирази;
2. порушень законів Конституції України, некоректних висловів щодо державних символів;
3. ознак ксенофобії та релігійної ворожнечі;
4. реклами, спаму, флуду тощо.
5. особиста образа.
6. поширення недостовірної інформації (коментар буде видалений до моменту надання доказів!)
Всі коментарі, що порушують правила, будуть видалені з посиланням на відповідний пункт правил!
Дякуємо за порозуміння.