Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців Друкувати

Регуляторний акт

На публічне обговорення виноситься проект рішення Глобинської міської ради та аналіз регуляторного впливу проекту рішення «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців по Глобинській міській раді».

Із зауваженнями та пропозиціями звертатися до виконавчого комітету Глобинської міської ради як на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду так і у письмовому вигляді за адресою: м.Глобине, вул. Леніна,285. За додатковою інформацією звертатись за  тел. 24-3-43.

 

 

 

 

 

 

 

 

ГЛОБИНСЬКА МІСЬКА РАДА

ГЛОБИНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

______ сесія  6  скликання

ПРОЕКТ       Р І Ш Е Н Н Я

 

від _______________________ року  № _____

 

Про встановлення ставок єдиного

податку для фізичних осіб-підприємців

по Глобинській міській раді

 

Відповідно до Закону України  від 28.12.14  № 71-VIІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких  законодавчих актів України щодо податкової реформи”, Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р., керуючись п.24 ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні ” та враховуючи пропозиції постійної депутатської комісії міської ради з питань планування бюджету, економічної реформи міська рада  ВИРІШИЛА:

1. Встановити з 01 січня 2016 року ставки єдиного податку для фізичних осіб - підприємців  по класифікації видів економічної діяльності  за  календарний місяць  у розмірах  згідно з  додатком.

2. Дане рішення набирає чинності  з 01.01.2016 року .

3. Визнати таким, що втратило чинність рішення 48 (позачергової) сесії 6 скликання Глобинської міської ради  від 15.01.2015  №10  «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців по Глобинській міській раді ».

4. Дане рішення оприлюднити на сайті Глобинської міської ради.

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську  комісію міської ради з питань планування бюджету і фінансів (Гудим Г.П.)

 

 

Міський голова                                          С.В.Джусь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

до рішення сесії Глобинської

міської ради від _______ .201_р. №__

 

Ставки єдиного податку

 

1. І група - для фізичних осіб – підприємців, які:

-         не використовують працю найманих осіб;

-          здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках, та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню;

-         обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 грн.

 

№ п/п

Код КВЕД

2010

Види господарської діяльності відповідно до КВЕД - 2010

Ставка податку у відсотках (%),  від мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податковог) року

від 1 до 10 відсотків

  1. 1.

47.8

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках

10

  1. 2.

01.61

Допоміжна діяльність у рослинництві

10

  1. 3.

81.30

Надання ландшафтних послуг

10

  1. 4.

01.62

Допоміжна діяльність у тваринництві

10

  1. 5.

02.40

Надання допоміжних послуг у лісовому господарстві

10

  1. 6.

13.93

Виробництво килимів і килимових виробів

10

  1. 7.

13.96

Виробництво інших текстильних виробів н.в.і.у.

10

  1. 8.

13.99

Виробництво інших текстильних виробів н.в.і.у.

10

  1. 9.

14.31

Виробництво панчішно-шкарпеткових виробів

10

  1. 10.

14.39

Виробництво іншого трикотажного та в'язаного одягу

10

  1. 11.

14.11

Виробництво одягу зі шкіри

10

  1. 12.

14.13

Виробництво іншого верхнього одягу

10

  1. 13.

14.14

Виробництво спіднього одягу

10

  1. 14.

14.19

Виробництво іншого одягу й  аксесуарів

10

  1. 15.

14.20

Виготовлення виробів із хутра

10

  1. 16.

15.20

Виробництво дорожніх виробів, сумок, лимарно-сідельних виробів зі шкіри та інших матеріалів

10

  1. 17.

15.20

Виробництво взуття

10

  1. 18.

16

Оброблення деревини та виготовлення виробів з деревини та корка, крім меблів; виготовлення виробів із соломки та рослинних матеріалів для плетіння.

10

  1. 19.

25

Виробництво готових металевих виробів, крім машин і устатковання

10

  1. 20.

33.11

Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів

10

  1. 21.

31.0

Виробництво меблів

10

  1. 22.

33.19

Реставрація інших старовинних музичних інструментів

10

  1. 23.

45.20

Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів

10

  1. 24.

45.40

Торгівля мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів

10

  1. 25.

95.23

Ремонт взуття та шкіряних виробів

10

  1. 26.

95.21

Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення

10

  1. 27.

95.22

Ремонт побутових приладів, домашнього та садового обладнання

10

  1. 28.

95.25

Ремонт годинників і ювелірних виробів

10

  1. 29.

95.29

Ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку

10

  1. 30.

13.30

Оздоблення текстильних виробів

10

  1. 31.

95.29

Ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку

10

  1. 32.

77.21

Прокат товарів для спорту та відпочинку

10

  1. 33.

77.22

Прокат відеозаписів і дисків

10

  1. 34.

77.29

Прокат інших побутових виробів і предметів особистого вжитку

10

  1. 35.

81.21

Загальне прибирання будинків

10

  1. 36.

81.22

Інша діяльність із прибирання  будинків і промислових об'єктів

10

  1. 37.

81.29

Інші види діяльності з прибирання

10

  1. 38.

74.20

Діяльність у сфері фотографії

10

  1. 39.

96.01

Прання та хімчистка текстильних і хутряних виробів

10

  1. 40.

96.01

Прання та хімчистка текстильних і хутряних виробів

10

  1. 41.

96.02

Надання послуг перукарнями та салонами краси

10

  1. 42.

96.03

Організування поховань і надання суміжних послуг

10

  1. 43.

97.00

Діяльність домашніх господарств як роботодавців для домашньої прислуги

10

2. ІІ група - для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом року відповідають сукупності таких критеріїв:

- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

- обсяг доходу не перевищує 1 500 000 грн.

 

 

№ п/п

Код КВЕД

2010

Види господарської діяльності відповідно до КВЕД - 2010

Ставка податку у відсотках (%),  від мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року

від 2 до 20 відсотків

  1. 1.

01.11

Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур

20

  1. 2.

01.19

Вирощування інших однорічних і дворічних культур

20

  1. 3.

01.28

Вирощування пряних, ароматичних та лікарських культур

20

  1. 4.

01.63

Післяурожайна діяльність

20

  1. 5.

01.64

Оброблення насіння для відтворення

20

  1. 6.

01.13

Вирощування овочів та баштанних культур, коренеплодів та бульбоплодів

20

  1. 7.

01.30

Відтворення рослин

20

  1. 8.

01.21

01.24

Вирощування винограду

Вирощування зерняткових та кісточкових фруктів

20

  1. 9.

01.25

Вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників

20

10.

01.4

Тваринництво

20

11.

01.50

Змішане сільське господарство

20

12.

01.61

Допоміжна діяльність у рослинництві

10

13.

81.30

Надання ландшафтних послуг

10

14.

01.62

Допоміжна діяльність у тваринництві

10

15.

02

Лісове господарство та лісозаготівлі

20

16.

03

Рибне господарство

10

17.

10

Виробництво м'яса та м'ясних продуктів

20

18.

10

Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків

20

19.

10.4

Виробництво олії та тваринних жирів

20

20.

10.6

Виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості, крохмалів та крохмальних продуктів

20

21.

10.9

Виробництво готових кормів для тварин

20

22.

10.71

Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання

20

23.

10.72

Виробництво сухарів і сухого печива; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого зберігання

10

24.

10.73

Виробництво макаронних виробів та подібних борошняних виробів

10

25.

11.07

Виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки

20

26.

13.09

Виробництво інших текстильних виробів

20

27.

14.3

Виробництво трикотажного та в'язаного одягу

20

28.

14

Виробництво одягу

20

29.

15.11

Дублення  шкур та оздоблення шкіри,вичинка та фарбування хутра

20

30.

16

Оброблення деревини та виготовлення виробів з деревини та корка, крім меблів; виготовлення виробів із соломки та рослинних матеріалів для плетіння.

20

31.

58

Видавнича діяльність

20

32.

18.1

Поліграфічна діяльність і надання пов'язаних із нею послуг

20

33.

22.11

22.19

22.21

22.23

22.29

виробництво гумових шин,покришок і камер;відтворення протектора гумових шин і покришок

виробництво інших гумових виробів

виробництво плит,листів,труб і профілів із пластмас

Виробництво будівельних виробів із пластмас

виробництво інших виробів із пластмас

20

34.

23.12

Формування й оброблення листового скла, виробництво  скла,

скловолокна,скляних виробів,керамічних плиток і плит,цегли,черепиці та ін.буд.виробів,керамічних виробів,виробів із бетону,гіпсу,цементу,різання,оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю,неметалевих мінеральних виробів

20

35.

25

Виробництво готових металевих виробів, крім машин і устатковання

20

36.

33.1

Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів

20

37.

28

Виробництво машин і устатковання, н.в.і.у.

20

38.

33.13

Ремонт і технічне обслуговування електродвигунів, генераторів і трансформаторів.

20

39.

33.14

Ремонт і технічне обслуговування електричного устаткування

20

40.

32.50

Виробництво медичних і стоматологічних інструментів і матеріалів

20

41.

33.13

Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання

20

42.

33.13

Ремонт і технічне обслуговування електронного й контрольно-вимірювальних приладів

20

43.

31.0

Виробництво меблів

20

44.

32.13

Виробництво біжутерії та подібних виробів

20

45.

32.91

Виробництво мітел і щіток

10

46.

32.99

Виробництво іншої продукції, н.в.і.у.

20

47.

38

Збирання, оброблення й видалення відходів; відновлення матеріалів

20

48.

36.00

Забір, очищення  та постачання води

20

49.

41

42

43

Будівництво

20

50.

45.20

Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів

20

51.

45.32

Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів

20

52.

45.40

Торгівля мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів

20

53.

46

Діяльність посередників та оптова торгівля (крім підакцизних товарів)

20

54.

47

Роздрібна торгівля (крім тютюнових та алкогольних напоїв)

20

55.

47.30

Роздрібна торгівля пальним

20

56.

95.23

Ремонт взуття та шкіряних виробів

10

57.

95.21

Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення

20

58.

95.25

Ремонт годинників

10

59.

95.25

Ремонт ювелірних виробів

20

60.

95.22

Ремонт побутових приладів, домашнього та садового обладнання

20

61.

55.10

Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування

20

62.

55.20

55.30

Діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання,надання місць кемпінгами та стоянками

20

63.

56.10

Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування

20

64.

56.30

Обслуговування напоями

20

65.

56.21

56.29

Постачання готових страв

20

66.

49.31

Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення

20

67.

49.32

Надання послуг таксі

20

68.

49.39

Інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у.

10

69.

49.41

Вантажний автомобільний транспорт

20

70.

52.24

Транспортне оброблення вантажів

20

71.

52.10

Складське господарство

20

72.

52.21

Допоміжне обслуговування наземного транспорту

20

73.

79.11

Діяльність туристичних агентств

20

74.

52.29

Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту

20

75.

66.21

Оцінювання ризиків та завданої шкоди

20

76.

41.10

Організація будівництва будівель

20

77.

68.20

Надання в оренду й експлуатацію  власного чи орендованого нерухомого майна (земельних ділянок загальна площа яких не перевищує 0,2 га, житлові приміщення загальна площа яких не перевищує 100 кв. метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини загальна площа яких не перевищує 300 кв.метрів)

10

78.

77.11

Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів

10

79.

77.12

Надання в оренду вантажних автомобілів

10

80.

77.3

Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів

10

81.

77.2

Прокат побутових виробів і предметів особистого вжитку

10

82.

62.0

Комп'ютерне програмування, консультування та пов'язана з ними діяльність

20

83.

69.10

Діяльність у сфері права (виключно тільки для СГД в яких  місце провадження діяльності – територія Глобинської міської ради

10

84.

69.10

Діяльність у сфері права

20

85.

69.20

Діяльність у сфері бухгалтерського обліку(крім діяльності аудиту); консультування з питань оподаткування

20

86.

73.20

Дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки

10

87.

70.22

Консультування з питань комерційної діяльності й керування

20

88.

71.11

Діяльність у сфері архітектури

20

89.

71.12

Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах

20

90.

73.1

Рекламна діяльність

20

91.

78

Діяльність із працевлаштування

20

92.

80

Діяльність охоронних служб та проведення розслідувань

20

93.

81.2

Діяльність із прибирання

10

94.

74.20

Діяльність у сфері фотографії

20

95.

82.92

Пакування

10

96.

74.30

Надання послуг перекладу

10

97.

63.9

Надання інших інформаційних послуг

20

98.

85.5

Інші види освіти

10

99.

86.21

Загальна медична практика

20

100.

86.23

Стоматологічна практика

20

101.

86.90

Інша діяльність у сфері охорони здоров'я

10

102.

75.00

Ветеринарна діяльність

10

103.

37.00

Каналізація, відведення й очищення стічних вод

10

104.

38

Збирання, оброблення й видалення відходів; відновлення матеріалів

10

105.

81.2

Діяльність із прибирання

10

106.

90.0

Діяльність у сфері творчості, мистецтва та розваг

5

107.

93.1

Діяльність у сфері спорту

5

108.

93.29

Організування інших видів відпочинку та розваг

5

109.

96.01

Прання та хімічне чищення текстильних і хутряних виробів

10

110.

96.02

Надання послуг перукарнями та салонами краси

20

111.

96.03

Організування поховань і надання суміжних послуг

20

112.

96.04

Діяльність із забезпечення фізичного комфорту

5

113.

96.09

Надання інших індивідуальних послуг, н.в.і.у.

20

114.

97.00

Діяльність домашніх господарств як роботодавців для домашньої прислуги

20

 

Аналіз впливу регуляторного акту

до проекту рішення Глобинської міської ради «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців по Глобинській міській раді»

Аналіз впливу регуляторного акту до проекту рішення міської ради «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців по Глобинській міській раді» підготовлено згідно з вимогами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308 “Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту”.

1.Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Важливість проблеми полягає в тому, що з прийняттям  Закону України від 28.12.14  № 71-VIІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких  законодавчих актів України щодо податкової реформи” виникла необхідність встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців в зв’язку з збільшенням обсягу доходів по групах платників.

Причини та умови виникнення проблеми:
Спрощена система оподаткування є напрямом державної політики, що діє на практиці для категорії платників – частини суб’єктів підприємницької діяльності, які є найменш фінансово спроможними. Це є самозайняті особи, які забезпечують сьогодні собі робоче місце власними силами. Саме вони потребують найбільшої допомоги та захисту з боку держави.
Єдиний податок є одним з джерел наповнення доходної частини місцевого бюджету, яка направляється насамперед на фінансування соціально - економічного розвитку міста.
2. Цілі державного регулювання.
Цілями державного регулювання є:
- підвищення мотивації громадян до зайняття окремими видами підприємницької діяльності;
- створення сприятливих умов для розвитку  підприємницької діяльності: встановлення економічно обґрунтованих ставок єдиного податку відповідно до сучасних ринкових відносин;
- надання суб'єктам підприємницької діяльності можливості обрання найбільш ефективної та зручної системи оподаткування, обліку та звітності при здійснення підприємницької діяльності, що дозволить забезпечити більшу свободу у виборі методів досягнення результатів;
- збільшення надходжень до місцевого бюджету.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей.
Альтернативи рішення проблеми:
- залишити без змін діючу ситуацію;
- регулювання визначеної проблеми на державному рівні.
Перша альтернатива - питання встановлення ставок єдиного податку обумовлене процесами, пов'язаними з підтримкою та регулюванням розвитку малого бізнесу, ефективного використання його можливостей у розвитку економіки на території Глобинської міської ради, притягнення більшої кількості суб'єктів підприємницької діяльності до переходу на спрощену систему оподатковування, і таким чином, збільшення надходжень до місцевого бюджету. У разі неприйняття зазначеного регуляторного акта ситуація залишиться без змін. А саме, залучення більшої кількості суб'єктів підприємницької діяльності до переходу на спрощену систему оподаткування, виведення платників податків із тіньового бізнесу до правового русла не відбудеться. Друга альтернатива - слід зауважити, що рішення проблеми з допомогою держави зараз неможливо через те, що чинне законодавство не регламентує детально механізм встановлення ставок єдиного податку для СПД – фізичних
осіб, а передає цю функцію органам місцевого самоврядування.


4. Механізм та заходи, що  пропонуються  для  розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Проект рішення Глобинської  міської ради «Про встановлення ставок
єдиного податку для фізичних осіб - підприємців по Глобинській міській раді » передбачає, встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб - суб’єктів малого підприємництва, які здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування населення, виробництва і реалізації товарів народного споживання та інших видів підприємницької діяльності відповідно до класифікації видів економічної діяльності (ДК 009::2010).
Дія акта поширюється на території Глобинської міської ради. Акт доводиться до відома суб'єктів господарювання  через засоби масової інформації -  через мережу Інтернет на сайті Глобинської міської ради.


5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливостей впровадження та виконання вимог регуляторного акта.
Прийняття та виконання вимог даного регуляторного акта здійснюється відповідно до Податкового та Бюджетного Кодексів України.
Передбачається, що суб'єкти підприємницької діяльності - платники єдиного податку, будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі тому як вартість виконання цих вимог нижча, ніж вартість ухилення від виконання таких вимог.
Перешкоди  щодо можливого впровадження цього регуляторного акта та виконання його вимог відсутні.

6. Визначення очікуваних результатів від прийняття
регуляторного акта.
Очікувані результати дії регуляторного акту надані наступною таблицею:


Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

Збільшення надходжень до міського бюджету і можливість збільшення витрат на фінансування покладених на органи місцевого самоврядування повноважень;
Стимулювання розвитку підприємництва;
Створення нових робочих місць.

 

Суб’єкти господарювання

Можливість здійснення підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування, обліку та звітності;
Диференційний підхід до розміру ставок єдиного податку в залежності від виду діяльності, самостійне обрання способу оподаткування доходів.

Витрати на сплату єдиного податку.

Громада міста

Покращення рівня життя та соціального забезпечення населення на основі створення умов для розвитку міста.

 

7. Строк дії регуляторного акта.
Зазначений проект нормативно-правового акта є загальнообов’язковим до застосування на території міста та має необмежений термін дії. В разі внесення змін до Податкового  кодексу в частині  справляння місцевих податків і зборів відповідні  зміни  будуть внесені до цього регуляторного акта.

8.  Показники результативності регуляторного акта.
Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі загальні показники:
- динаміка кількості платників по єдиному податку;
- обсяги надходжень від єдиного податку до бюджету міста.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження   результативності регуляторного акта.
Базове відстеження буде проведене до 01.08.2016 по підсумках 1 півріччя 2016 року.
Повторне відстеження результативності буде проведено через рік після набуття чинності регуляторним актом, але не пізніше 2-х років.
Упродовж кожних трьох років, з моменту виконання заходів по проведенню повторного відстеження результативності цього регуляторного акта, за умови його чинності, буде проводитьсь періодичне відстеження його результативності.
Відстеження результативності здійснюватимуться на основі офіційних даних фінансового відділу Глобинської  міської ради.

 

Заступник міського голови В.Г. Перевьорткін