Аналіз регуляторного впливу Друкувати
Вівторок, 09 червня 2015 09:13

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення виконавчого комітету Глобинської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах  загального користування в м.Глобине»

1. Визначення та аналіз проблеми, на вирішення якої спрямований нормативно-правовий акт.

Перевезення пасажирів в міському автотранспорті проводиться при вартості проїзду 3.00 грн. - в автобусах, що працюють в звичайному режимі руху з перевезенням обмеженої кількості пасажирів-пільговиків щовівторка та щочетверга кожного тижня.

У зв'язку із ростом цін на паливо-мастильні матеріали та запасні частини (шини, акумулятори та ін.) для суб'єктів підприємницької діяльності виникла необхідність у перегляді діючих тарифів. Ціни на пальне та мастильні матеріали в порівнянні з попереднім періодом, коли встановлювались діючі тарифи на проїзд, зросли відповідно на газ на 23 % на дизпаливо на 37%. Вартість автомобільних акумуляторних батарей зросла на  87% , витрати на технічне обслуговування  – збільшення на 149%, витрати на ремонт (крім шин і акумуляторів) виросли до 285% з 54 тис грн. на рік до 208 тис. грн.

Все це призвело до значного росту собівартості послуги перевезення пасажирів, - станом на сьогоднішній день собівартість перевезення 1-го пасажира автобусом становить 5грн. 40 коп.

Погіршились умови щодо заміни та оновлення рухомого складу, амортизаційних відрахувань недостатньо для забезпечення формування відновлювальної вартості автотранспортних засобів що використовуються на маршрутах.

Враховуючи вищевикладені фактори, та прогресуючу збитковість міських автоперевезень, у відповідності до «Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» затвердженої наказом міністерства транспорту та зв’язку України №1175 від 17.11.2009 року  перевізник підготував розрахунки тарифів на перевезення пасажирів.

2. Ціль і завдання прийняття регуляторного акта.

Проект регуляторного акта спрямований на приведення у відповідність тарифів на перевезення пасажирів в автобусах, що працюють  в звичайному режимі руху до розрахункових витрат суб'єктів підприємницької діяльності, які працюють на ринку перевезень.

3. Альтернативні способи досягнення поставленої цілі.

Можливі способи досягнення цілі

Переваги (недоліки) обраного способу

1. Збереження діючого тарифу

Переваги:

- незмінні витрати громадян на проїзд;

Недоліки:

- погіршення обслуговування через велику зношуваність автотранспорту, що приведе до часткової або повної зупинки руху на маршрутах;

- зростання  напруги cеред перевізників через збитковість пасажироперевезеень, невиплата заробітної плати, розірвання договорів на перевезення, зупинка руху на маршрутах

2. Перегляд    тарифу

Переваги:

- забезпечення відповідності тарифу економічно обґрунтованим витратам суб'єктів підприємницької діяльності;

- можливість оновлення автотранспортного парку; підтримання в належному технічному стані автобусів ;

- підвищення якості та безпеки надання послуг

Недоліки:

- незначне збільшення витрат громадян на оплату цієї послуги.

 

4. Механізм вирішення проблеми.

Виконавчий комітет керуючись ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", наказом Міністерства транспорту України від 25.06.2003р. № 461 „Про затвердження Методичних рекомендацій визначення рівня тарифів на послуги пасажирського автотранспорту загального користування", зверненням  перевізника ТОВ  «Агенство розвитку міста»  та проведеним аналізом розрахунків вартості проїзду  виносить на громадське обговорення тарифи  на перевезення пасажирів :  в автобусах, які працюють  у звичайному режимі  руху , в  розмірі  5.00 грн.;

Регуляторний акт має місцевий характер впливу.

При прийнятті рішення, регуляторний акт буде оприлюднено у засобах масової інформації та на офіційній веб-сторінці Глобинської міської ради.

5. Очікуванні результати прийняття акта.

Прийняття зазначеного проекту рішення забезпечує збереження існуючої мережі автобусних маршрутів, надає можливість поступового оновлення транспортних засобів та покращення якості і безпечності транспортних послуг. При цьому результатом підвищення ціни на проїзд стане часткове збільшення витрат громадян на оплату транспортних послуг.

6. Показники результативності акта.

Регуляторний акт досягне своєї цілі, якщо:

робота міського пасажирського транспорту буде якісною, зросте культура обслуговування пасажирів ;

зменшиться кількість скарг громадян на погану якість пасажирських перевезень;

встановлені тарифи на проїзд у міському транспорті відповідатимуть економічно обґрунтованим витратам на їх виробництво

7.Термін дії.

Термін дії запропонованого регуляторного акту - до прийняття наступного регуляторного акта, який залежитиме від економічних чинників (динаміка зміни вартості паливно-мастильних матеріалів, підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, зміни у податковому законодавстві тощо).

8. Відстеження результативності акта.

Відстеження результативності застосування регуляторного акта буде здійснюватися через рік з дня набрання чинності регуляторного акту відповідно до ст.10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

 

Виконавчий комітет Глобинської міської ради