Як перераховують військовий збір відокремлені підрозділи Друкувати
Вівторок, 30 вересня 2014 07:13

Юридична особа перераховує військовий збір як за себе, так і за неуповноважений відокремлений підрозділ до бюджету за своїм місцем розташування. Ставка становить 1,5 % до доходів у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.

Нагадаємо, що військовий збір введено тимчасово, до 01.01.2015 р. (Закон України від 31.07.2014 р. № 1621-VII ,,Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України”).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 132).

Коли дохід спрощенця оподатковується за іншою ставкою

Дохід, отриманий платниками єдиного податку першої та другої груп від провадження видів діяльності, не зазначених у реєстрі, оподатковується за ставкою 15%.

Нагадаємо, що згідно з пп. 293.4.2 п. 293.4 ст. 293 Податкового кодексу ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої та другої груп у розмірі 15%, зокрема, до доходу, отриманого від провад­ження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесених до першої або другої групи.

Водночас платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом, у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності (пп. 7 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 цього Кодексу).

Реєстрація платника єдиного податку анулюється шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у випадках, визначених пп. 298.2.3 вищезазначеного пункту.

Крім того, платники єдиного податку несуть відповідальність згідно з Податковим кодексом за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.

Найпопулярнішою серед спрощенців м. Глобине та Глобинського району залишається друга група. Її використовують 652 особи або 69% від загальної їх кількості. Третю групу спрощеної системи оподаткування обрали 210 осіб або 22%, а першу групу - 88 осіб або 9%.

Для отримання ліцензії подайте відповідні документи

Порядок оформлення та видачі ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами регламентований статтею 15 Закону України від 19.12.1995 р.№ 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Ліцензія видається за заявою суб’єкта підприємницької діяльності. Для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додається довідка органу податкової служби про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі. Видача здійснюється тільки за умови фактичного надходження ? частини встановленої річної плати за ліцензію до відповідного бюджету, яке перевіряється уповноваженою на видачу ліцензій особою на підставі поданою заявником копії платіжного доручення (з відміткою банку про сплату) та довідки відповідного фінансового органу про фактичне надходження коштів до бюджету, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 13.05.1996р. №493 «Про Тимчасовий порядок видачі ліцензій на право імпорту, експорту спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями на території міст становить 8000 гривень за рік, на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі - 2000 гривень за рік. На території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст - 500 гривень за рік на роздрібну торгівлю алкогольними напоями на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі, і 250 гривень - за рік на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі.

Про податок на нерухоме майно

Законом України від 27.03.2014 р.  №1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» (далі – Закон №1166) внесено зміни до статті 265 Податкового кодексу України, які набрали чинності з 1 квітня 2014 року.

В статті 265 ПКУ слова «житлова площа» замінено словами «загальна площа», в результаті чого змінилася база оподаткування податком на нерухоме майно та з метою приведення у відповідність нормативно-правових актів із вищезазначеним Законом наказом Міністерства фінансів України №735, який набрав чинності 16.09.2014 р., затверджено нову форму Податкової декларації з податку на нерухоме майно.

Протягом 2014 року інспекторами Кременчуцької ОДПІ сформовано та вручено фізичним особам 13 податкових повідомлень-рішень на сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на суму 0,6 тис.грн.

Відповідальність за порушення

З початку року посадовими особами Кременчуцької ОДПІ складено 570 протоколів про адміністративні правопорушення, за результатами розгляду яких винесено 484 постанови про притягнення порушників до відповідальності, за ними до бюджету сплачено  24,5 тисячі гривень.

Контролюючий орган, донараховуючи підприємству податкові зобов’язання та штрафні санкції з відповідного податку, має право притягати його посадових осіб до адміністративної або до кримінальної відповідальності. Зокрема, фінансову відповідальність -  до підприємства, а адміністративну відповідальність - до керівника та інших посадових осіб суб’єкта господарювання.

Підставою для адміністративної відповідальності за порушення податкового законодавства є наявність складу адміністративного правопорушення - умисного або необережного діяння чи то бездіяльності, яке посягає на суспільні відносини, що охороняються законом.

На порушення податкового законодавства уповноваженими особами податкової інспекції складається протокол, який розглядається протягом 15 днів з моменту його надходження керівником або заступником фіскального органу чи то суддею, якщо справа підвідомча суду.  За результатами розгляду справи виносять постанову про накладення адміністративного штрафу або закривають провадження у справі.

Постанова про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності протягом десяти днів з дня її винесення. Щодо  штрафу, - то він підлягає сплаті протягом п’ятнадцяти днів з дня вручення копії постанови. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу, - його розмір збільшиться вдвічі.

Отже, не затримуйте розрахунок з бюджетом, не наражайте себе на додаткові клопоти та витрати.

Реалізація конфіскату компенсує втрати бюджету

У разі ігнорування платником податків законодавчих вимог щодо своєчасної сплати податкових зобов’язань Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року №2755-VI  (далі – Кодекс) визначено такий метод відшкодування недоотриманих державою коштів від платника, як податкова застава. Право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника, яке перебуває в його власності (ст.89 Кодексу) .

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через            60 календарних днів з дня повідомлення платника  податковою вимогою.

Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника, що перебуває в податковій заставі.

На підставі рішення суду контролюючий орган здійснює стягнення коштів у рахунок погашення боргу за рахунок готівки, що належить платнику, а у разі недостатності коштів відшкодовує збитки держави за допомогою продажу майна платника на публічних торгах або через торгівельні організації.

Благодійна допомога для АТО відтепер не оподатковується податком на доходи

Президент України Петро Порошенко підписав Закон № 1668-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги», яким тимчасово, на час проведення антитерористичної операції, благодійна допомога, що надається на потреби її проведення, звільняється від оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Даний Закон визначає, що суми коштів, отриманих благодійниками-фізичними особами (які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції) на банківські рахунки для надання благодійної допомоги на користь АТО, не включатимуться до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб.

Крім того, тимчасово, на період проведення АТО, без обмежень включатимуться до інших витрат звичайної діяльності платника податку на прибуток підприємств суми коштів або вартість спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) для потреб забезпечення проведення АТО.

Також Закон регулює питання складання Реєстру волонтерів антитерористичної операції.

За завищення цін на цигарки - штраф не менше 10000 гривень

Відповідно до ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями до суб’єктів господарювання у разі здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів в розмірі 100 відсотків вартості наявних у суб’єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень.

А Ви знаєте, які операції є контрольованими?

Перелік господарських операцій, які визнаються контрольованими, встановлено підпунктом 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Згідно з підпунктом 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 ПКУ контрольованими операціями є:

• господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - нерезидентами;

• господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - резидентами, які задекларували від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за попередній податковий (звітний) рік; застосовують спеціальні режими оподаткування станом на початок податкового (звітного) року; сплачують податок на прибуток підприємств та/або податок на додану вартість за іншою ставкою, ніж базова (основна), що встановлена відповідно до ПКУ, станом на початок податкового (звітного) року; не були платниками податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість станом на початок податкового (звітного) року.

Контрольованими операціями на підставі підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 ПКУ є господарські операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні. Перелік таких держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.

При цьому господарські операції, передбачені у підпунктах 39.2.1.1 і 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу, визнаються контрольованими за умови, що загальна сума таких операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний звітний календарний рік (підпункт 39.2.1.4 пункту 39.2 статті 39 Кодексу).

Детальніше про це йдеться у листі ДФС України від 19.08.2014 р. № 1991/6/99-99-19-02-02-15 „Щодо операцій, які визнаються контрольованими”.

Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ