На порядку денному – створення опорних шкіл Друкувати
П'ятниця, 31 березня 2017 11:09

30 березня 2017 року в м. Полтаві за ініціативи голови Полтавської обласної державної адміністрації Валерія Головка відбулася нарада з питань створення та діяльності опорних шкіл. Участь в цій нараді брали представники Полтавської облдержадміністрації, об’єднаних територіальних громад області, Департаменту освіти і науки облдержадміністрації та заступник директора Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти  Міністерства освіти і науки України  Сергій Дятленко. Від Глобинської об’єднаної територіальної громади участь в нараді брала заступник міського голови Галина Токаренко.

Звертаючись до учасників наради Полтавський губернатор зазначив, що «ми маємо прикласти максимум зусиль, щоб винайти той алгоритм і ту сучасну модель школи, яка повинна бути. І витрачати кошти маємо виключно на ті школи, які дають знання. Оскільки сьогодні ми готуємо підґрунтя незалежної  та молодої України». Адже, основна ціль, що реалізується державою, є зменшення розриву між якісними показниками середньої освіти у сільських та міських школах (за результатами ЗНО).

На Полтавщині переважна більшість шкіл – сільські (72,8%) і лише 27,2% – міські. І,  на жаль, найгірший рівень знань в сільських малокомплектних школах. А таких в області -238 шкіл. Найбільше їх в

Чорнухинському (88,9%), Семенівському (77,3%), Гребінківському (92,9%) та Лохвицькому (76,2%) районах.

Як вихід з такого стану – це створення опорних шкіл. На сьогодні в області уже існує 3 опорні школи (у Зіньківському, Чутівському, Шишацькому районах), які були відібрані за результатами обласного конкурсу. На матеріально-технічне забезпечення цих шкіл, їх модернізацію заплановано значні кошти.   За словами директора Департаменту освіти і науки Олени Харченко, в 2017 році на їх фінансування заплановано 22 млн 135,0 тис. грн. В цьому році в Полтавській області продовжиться процес створення опорних шкіл. Зокрема, як повідомила директор профільного Департаменту, таких шкіл в 2017 році буде створено ще сім. З них дві в Кобеляцькому районі та по одній у Диканському,  Новосанжарському, Семенівському, Оржицькому районах та Пирятинській об’єднаній територіальній громаді.

В свою чергу Валерій Головко запропонував  керівникам райдержадміністрацій та об’єднаних територіальних громад вирішити питання про створення таких опорних шкіл до нового навчального року в кожному районі та кожній  об’єднаній територіальній громаді.

«В нас – Глобинській громаді,  до створення опорних шкіл  ми  підходимо виважено, намагаючись вивчити досвід тих, хто вже пішов таким шляхом, - говорить учасник наради в облдержадміністрації заступник Глобинського міського голови Галина Токаренко, адже, головне щоб такі зміни несли позитивні результати.  Справа не у вивісці, чи збільшенні контингенту учнів опорних шкіл. Сьогодні ми змушені констатувати, щоб більшість керівників та педагогічних колективів загальноосвітніх закладів нашої громади до кінця не зрозуміли, які зміни мають відбуватися в  шкільній освіті. І в першу чергу – це активізація роботи по підвищенню якості  надання освітніх послуг. Зі свого боку керівництво Глобинської об’єднаної територіальної громади, міські депутати намагаються  фінансово підтримувати  школи: провести в них ремонти, створити належні умови для навчання, підвищити зацікавленість учнів  у навчанні,  а педагогів в результатах роботи, передбачивши кошти для матеріального заохочення. Та    суттєвих змін в якості освітніх послуг на сьогодні ми не спостерігаємо.

Керівники шкіл, педагогічні колективи продовжують працювати по старому. І результати олімпіад обласного рівня є тому яскравим свідченням. Адже Глобинський район, куди входить і Глобинська громада,  зайняв лише 24 місце в області за результатами досягнутими учнями шкіл району  в обласних олімпіадах. І тут, навіть, не радує те, що серед 12 призерів  обласних олімпіад з Глобинського району, половина з Глобинської громади. Адже, це зовсім слабий результат, якщо порівнювати із школярами сусідньої Семенівщини, які за результатами обласних олімпіад попали в десятку кращих. В громаді є школи, які взагалі не виставляли своїх учнів для участі в олімпіадах, що є нонсенсом і зрозуміло, що знайде свою оцінку за підсумками навчального року. А найбільшим критерієм оцінки роботи керівників навчальних закладів громади стануть результати ЗНО. В минулому році лише педагогічний колектив Опришківської ЗОШ І-ІІ ступенів  зумів забезпечити 100% проходження учнями незалежного оцінювання.

Зараз з  державного бюджету, ми отримали кошти на оснащення опорних шкіл,  зокрема, на придбання обладнання для кабінетів природничо-математичного циклу, які будуть  встановлені у Глобинській гімназії №1 та Глобинській загальноосвітній школі №5, як перспективних навчальних закладів для створення опорних шкіл.

Але, ще раз повторююсь, що будь-які рішення в цьому питанні ми будемо приймати виважено, з врахуванням,  в першу чергу,   підвищення якості надання освітніх послуг. А тут все залежить від результатів праці  педагогічних колективів громади

Як зазначив народний депутат України, колишній міністр освіти і науки України Тарас Кремінь, що процес децентралізації це не лише питання фінансів, а й процес осмислення надання якісних освітніх послуг. І тому, на мою думку, педагогічним колективам громади слід усвідомити вимоги часу та врешті-решт почати навантажувати школу новим змістом».