| Якою бути освіті в громаді? |
|
| Середа, 06 квітня 2016 15:47 |
|
Саме це питання було одним із основних під час проведення 5 квітня цього року в приміщенні зали засідань Глобинської міської ради засідання депутатської комісії з питань освіти, культури, спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення міської ради, що проходила за участю міського голови Станіслава Джуся голови депутатської комісії з питань планування, бюджету, фінансів та соціального розвитку Зої Кучугури, , заступника міського голови Галини Токаренко, начальників відділів виконкому міської ради, в.о. сільських старост та директорів шкіл та гімназії Глобинської громади.
Вже з другого півріччя шкільні навчальні заклади мають перейти на утримання Глобинської міської ради, а отже і управління ними, організація та проведення навчального процесу, підтримання належної матеріальної технічної бази та всі інші питання діяльності і розвитку освіти будуть здійснюватися в громаді. Тож, якою бути освіті в громаді, якою буде доля навчальних шкільних закладів і підлягало обговоренню на цьому засіданні. Заступник міського голови Галина Токаренко, звертаючись до присутніх, відмітила, що основними завданнями зараз в освітній галузі нашої громади є створення відділу освіти та його структурних підрозділів, а також, створення умов для підвищення ефективності надання освітніх послуг. На превеликий жаль, зауважила Галина Токаренко, ми так і не отримали методичних рекомендацій з Департаменту освіти Полтавської обласної державної адміністрації щодо розбудови освітньої галузі в об’єднаній громаді та створення ефективних управлінських структур. Тож, надзвичайно цінним та корисним в цьому плані є та інформація яка нами була отримана від представників Хмельницької області, які вже мають певний досвід впровадження управління освітою та організації навчального процесу в об’єднаних громадах. Тому, скориставшись їх практичними рекомендаціями та з врахуванням місцевих особливостей, було запропоновано присутнім розглянути структуру відділу освіти громади, а саме склад апарату відділу, центральної бухгалтерії та методичної служби. При цьому, в першу чергу, враховували, щоб була найбільш оптимальна та практична віддача спеціалістів, які б забезпечували надання якісних освітніх послуг, утримання мережі навчальних закладів, фінансування їх та здійснення управління. Детально було обговорено кількісний склад централізованої бухгалтерії та проаналізовано їх функції і повноваження. Особливий інтерес викликала і пропозиція щодо організації методичної служби. Новаторський підхід в цьому питанні запропонувала заступник міського голови Галина Токаренко. Зокрема, вона запропонувала, щоб методистами були кращі педагоги об’єднаної громади, які мають постійну педагогічну практику, відповідні досягнення та визнання результатів своєї педагогічної праці. Тобто, вчителі будуть поєднувати викладання предметів з методичною практикою, отримуючи за це відповідну доплату, що на переконання Галини Токаренко, буде сприяти підвищенню ефективності надання освітніх послуг. Адже, такий методист матиме постійну змогу перевіряти свої методичні напрацювання, в тім числі і на власні практиці та поширювати вже перевірений практикою педагогічний досвід. Міський голова Станіслав Джусь відмітив також, що процес оптимізації загальноосвітніх навчальних закладів, яким в даний час лякають батьків і дітей вчителі сільських шкіл, не передбачає собою автоматичного закриття навчальних закладів. Це, перш за все, направлення зусиль усієї громади на покращення якості освіти і умов перебування дітей в навчальних закладах. Яким бути навчальним закладам, насамперед, залежить від педагогічних колективів цих закладів, рівня знань, які отримують учні в них ну і, звісно, не в останню чергу, і від наповнюваності шкіл. Батьки учнів повинні переконатися, що в НОВІЙ школі буде краще ставлення до їх дітей, на порядок вищий рівень навчання, як з використанням передових методик навчання так і новітніх освітніх технологій та здійснюватиметься ефективне управління навчальним закладом. Цього ж дня були розглянуті і інші питання. Розглядались проекти програм по підтримці обдарованих дітей та молоді, розвитку фізкультури та спорту, соціального захисту населення та інші.
Під час роботи засідання з розгляду освітніх питань в Глобинській обєднаній громаді |